Brev:
Siger fra overfor aftensmad
2. maj 2008
Alder:
7 mdr.
Siger fra overfor aftensmad
Hej Helen
Ja så skriver jeg igen med et nyt spørgsmål vedr. Simone som nu er blevet 7 mdr og 1 uge. Hun har pludselig sagt fra med at ville spise aftensmad hun lukker bare munden sammen. Hvis jeg tilfældigt får listet en skefuld ind kan jeg jo se på hende at hun synes om det, men nægter bagefter igen.
Hun får aktuelt 4 madmåltider og har indtil nu spist godt til alle måltider samt bryst hos mig morgen, middag og ved puttetid og ved midnat. Men hun spiser heller ikke meget til de andre måltider og siger tydeligt fra men når da alligevel at få ca en halv til en hel deciliter hvorimod til aften intet.
Er det bare en fase hvor hun måske er mindre sulten, hvis så skal jeg så ikke give grød om eftemiddagen så hun er mere sulten til aften ?? ..... og så tænker jeg at det kan ende med hun så ikke spiser alligevel til aften hvis nu det mere er sådan noget jeg skal lige vise jeg selv bestemmer om jeg vil have noget mad agtigt???
Jeg er begyndt til aftensmad at give kogte blomkål, brocoli, gulerodsstænger og det hygger hun sig med men får jo ikke ret meget ned i maven, da hun endnu ikke er så god til at tygge og hun får jo også brød m.m. at sidde med til middag, så jeg synes jeg forsøger at give hende noget så det ikke kun er mad med en ske. ...
...
Hun er jo ikke en tynd pige men godt i stand så jeg er ikke bekymret men synes jo det er lidt træls og selvfølgelig alligevel lidt bekymret for om hun får de vitaminer hun skal have.
Endvidere har hun de 2 sidste nætter ikke fået bryst hos mig ved midnatstid ....tænker at det selvfølgelig hænger sammen med ovenstående men hvis nu det er noget med manglende sult skal jeg så begynde at give igen når hun får mere appetit ??? Det er jo dejligt at hun faktisk selv siger fra så man ikke skal kæmpe med det på et tidspunkt, men kan jeg så alligevel være sikker på hun får mælk nok på de andre 3 måltider eller skal jeg til at give et mere om dagen???
Er lidt ved at køre sur i at amme synes Simone bare hurtigt skal have dækket sit mælkebehov, der er ingen hygge, hun bliver let irriteret hvis mælken ikke lige løber til med det samme. Men har jo et problem når hun ikke vil drikke mme af flaske eller kop har du nogen gode forslag til at få hende vænnet til mme?
Hej fra Charlotte og Simone.
P.S. Simone lider stadig meget af seperationsangst men dit gode råd med farmand der skulle mere på banen hjælper og jeg går næsten dagligt ud af huset ca 20 min hvor de er alene og vi kan tydelig mærke fremskridt men der er laaaaaang vej endnu, men glad for dit er råd :)